Na potrzeby rejsu dookoła świata wykorzystano budowany seryjnie w stoczni Andrzeja Armińskiego jacht typu mantra28 któremu nadano nazwę: mantra Asia. Jacht został dostosowane do długiej żeglugi oceanicznej. Zobacz także: | |
Mantra 28 w wersji oceanicznej. Oto główne zmiany, w stosunku do jachtów seryjnych: Wzmocniono konstrukcję laminatowego kadłuba i pokładu. Powiększono średnica trzonu sterowego. Wlaminowano w poszycie denne miedzianą siatkę służąca jako uziemienie radia SSB. Zmieniono układ wnętrza pozostawiając tylko cztery miejsca do spania, powiększając stół nawigacyjny i schowki. Powiększono integralne zbiorniki na wodę i paliwo. Zainstalowano najnowszy dwucylindrowy model silnika Yanmar 2YM15C z przekładnią s-drive i składaną śrubą. Wzmocniono takielunek, poprzez zwiększenie profilu masztowego, wydłużenie salingów i przeniesienie powięzi wantowych na burty. Dodano sporo wyposażenia, w tym odsalarkę, komputer, radio SSB z modemem do przesyłania e-maili, telefon satelitarny, tratwę ratunkową we własnym schowku na paweży, bukszpryt z kluzą kotwiczną, elektryczną windę kotwiczną, dodatkowe światła nawigacyjne, sprzęt ratunkowy i sygnalizacyjny, itd. Wyposażenie pokładu, poza dodaniem demontowanej osłony dla sternika i przesunięciem stoperów fałowych, nie zastało zmienione, ponieważ pokład w wersji standardowej już był przystosowany do obsługi przez jedną osobę. W czasie budowy dwóch nowych jachtów do rejsu dookoła świata Andrzej Armiński udostępnił żeglarkom jachty do treningów i testów. Mantra 28 "Siesta" pływała we Włoszech i Chorwacji a mantra 7000 "Safari" uczestniczyła w cyklu regat Euroligii w klasie ORC Sportboat (North Sails Cup na Jeziorze Bodeńskim, Blu Rimini we Włoszech, Travemunder Woche w Niemczech).
| |
|